Fluitiste Annemieke Hereijgers

Expositie,
Zomer Open

Opening expositie Mineke Woolschot en eerste zomerconcert Annemieke Hereijgers

De officiële opening van de Zomeropenstelling en de expositie van Mineke Woolschot in de Oude Kerk vindt plaats op zondagmiddag 9 juli 2022 om 14.30 uur. Deze expositie heeft de naam “Léven in het licht van de getijden…’ meegekregen. Wat opvalt in het werk van Mineke Woolschot is een gelaagde levendigheid, vol kleur, lijn en beweging. Zelf zegt ze hierover: ” Mijn werk is als een metafoor voor het Léven. De werken zijn (meestal) niet ontstaan uit een tevoren gesteld doel. Ik wil mezelf verrassen zoals het leven óns verrast. De tijd doet daarbij z’n werk. Laag over laag… en zó rijpt het… Door gebruik van verschillende materialen maak ik het mezelf niet altijd gemakkelijk, maar zo blijft het een uitdaging. Het wordt als het ware ‘ een dans om évenwicht… in het licht van de getijden.”

Aansluitend op de feestelijke opening kunt u vanaf 15.30 uur genieten van het openingsconcert. Annemieke Hereijgers verzorgt een concertpresentatie over de dwarsfluit.
Zij vertelt over de wonderbaarlijke eenvoud van het principe van de dwarsfluit en de geschiedenis van dit prachtinstrument. U maakt kennis met tenminste negen verschillende dwarsfluiten die
zij gedurende haar verhaal laat klinken. Met muziek uit de barok, klassieke periode, romantiek en impressionisme van Jean Daniël Braun, Georg Philip Telemann, Claude Debussy, Johann Anton Stamitz en ERnesto Kölner.
Programma openingsconcert Annemieke Hereijgers
CV Annemieke Hereijgers

Voor zowel de tentoonstelling als het openingsconcert is de entree vrij. Bij de uitgang is er wel een collecte ter bestrijding van de kosten. Voor de overige concerten in deze zomerserie is de entree € 12,50 p.p.

De zomeropenstelling van de Oude Kerk is van 9 juli t/m 19 augustus 2023
Openingstijden: dinsdag t/m zaterdag van 14.00 – 16.00 uur
Toegang vrij, behalve tijdens de zomerconcerten op zondagmiddag vanaf 15.30 uur
Op maandagen is de kerk gesloten.
U vindt alle activiteiten tijdens de Zomeropenstelling in de kalender.