Iddo van der Giessen - foto van Annemiek Kool

apr 16 2023

Orgelconcert Iddo van Giessen: Bach, Reger, Rotterdam & Romantiek

Iddo van der Giessen (1995), concertorganist en kerkmusicus, opent op de eerste zondag na Pasen, 16 april, het orgelconcert in De Oude Kerk te Soest met een energieke prelude en fuga van Bach. Na een opgetogen openingssolo vervolgt het werk feestelijk in Italiaanse stijl. Via een lichtvoetig “Scherzo” van Max Reger en een bewerking van hem voor orgel van “Chromatische Fantasie und Fuge in d-Moll“ van Bach, horen wij “Three Pieces for Organ” uit het Rotterdams Orgelboek (2021) van Matthijs van der Wilt. Bij het laatste werk dat Iddo van der Giessen deze middag speelt, laat hij de vroeg-romantische kwaliteiten van het orgel horen in de vierde sonate van Mendelssohn, die net als Reger een groot bewonderaar was van Bach.
Het belooft een prachtig concert te worden.

Programma Bach, Reger, Rotterdam & Romantiek
Meer informatie over Iddo van der Giessen: www.iddovandergiessen.nl
Fotograaf: Annemiek Kool

Toegangsprijs is € 12,50 (kaartverkoop voor het concert in de kerk).
Vooraf reserveren is niet nodig.