Monteverdi Kamerkoor

okt 16 2022

Concert Monteverdi Kamerkoor

Op 16 oktober 2022 geeft het Monteverdi Kamerkoor uit Utrecht o.l.v. Wouter Verhage een concert in de Oude Kerk.
Het concert heeft als titel ‘Baltic Landscapes’. Het koor zingt deze middag hedendaagse Baltische folklore en brengt een sprankelend programma met componisten uit Estland, Letland en Litouwen, zoals Pēteris Vasks, Arvo Pärt, Cyrillus Kreek, Urmas Sisask. In de werken word je meegenomen in de magische wereld van de uitgestrekte Baltische landschappen. Zo horen we bij Tormis het huilen van de wind in de zeilen van een schip op zee, begeleid door een eenvoudig volksliedje, dat zich net als de golven eindeloos herhaalt, terwijl Uusberg het vallen van de avond verbeeldt in prachtige warme harmonieën.
Medewerking wordt verleend door Elske Tibben (alt) en Arjan Veen (orgel).

Toegangsprijs is € 12,50 (contant gepast betalen; pinbetaling heeft de voorkeur).
Voorverkoop van kaarten kan eventueel via de website van het Moniverdi kamerkoor.

(Foto: Arien Lam)