Jan Jansen

apr 21 2024

Orgelconcert Jan Jansen

Op zondag 21 april 2024 wordt het Van Gruisen-Van Oeckelen orgel in de Oude Kerk bespeeld door organist Jan Jansen.Plaatsgenoot Jan Jansen is geen onbekende in de Oude Kerk. Hij was hier gedurende 16 jaar cantor-organist voor hij in 1987 naar Utrecht vertrok, waar hij tot mei 2011 organist was van de Domkerk. Naast de drukke liturgische praktijk verzorgde hij daar, samen met de Domcantorij o.l.v. Remco de Graas, de landelijk welbekende Zaterdagmiddagmuziek. Al verschillende keren heeft Jan Jansen een concert in de DOK-concerten series verzorgd. Wij zijn heel blij dat hij dat deze middag opnieuw doet.
Het programma begint met Suite in D Majeur van F. Couperin. Vervolgens horen wij werken van J.S. Bach, F. Mendelssohn en M. Duruflé. Het belooft een prachtig programma voor de (orgel)liefhebbers te worden.

Programma 21 april en CV Jan Jansen
Foto: Gérard van Bethlehem

Kaartverkoop vóór het concert in de kerk.
Toegangsprijs is € 12,50 (contant gepast betalen of pinbetaling).
Toegang voor kinderen tot 12 jaar is gratis.