Vocaal Ensemble Hermes

nov 20 2022

Concert Ensemble Hermes

Op 20 november 2022 treedt Ensemble Hermes onder leiding van Jeroen Spitteler op in de Oude Kerk.
De titel van het programma deze middag is “Orlando!” een muzikaal licht op leven en werken van Orlando di Lasso. Orlando di Lasso is behalve een van de grootste componisten van de tweede helft van de 16e eeuw zeker ook een van de meest veelzijdige en productieve. Zijn faam heeft hem gemaakt tot een componist die in alle overzichten van de muziek voorkomt. Toch laat die roem zich niet altijd in klinkende muziek uitbetalen. Daar wil Ensemble Hermes verandering in aanbrengen met dit programma dat eer doet aan de bijzondere muziek en de veelzijdigheid van deze grote musicus uit de Lage Landen. De expertise van het ensemble, stevig gegrond in oude muziek door een directe omgang met de oorspronkelijke bronnen, en de muzikale ervaring en gedrevenheid van zijn zangers, maken Ensemble Hermes bij uitstek geschikt voor het doel van dit programma.

Toegangsprijs is € 12,50 (contant gepast betalen aan de deur of pinnen).