Vocaal Ensemble De Witt Academy

nov 19 2023

Concert Vocaal Ensemble De Witt Academy

Op 19 november 2023 geeft Vocaal Ensemble De Witt Academy haar najaarsconcert in de Oude Kerk.
De Witt Academy is een projectkoor uit Dordrecht. Het vocaal ensemble bestaat uit geschoolde zangers en zangers met veel koorervaring. De bezetting kan per project verschillen van koor a capella, met orgel of met een klein orkest. De Witt Academy staat sinds haar oprichting in 2002 onder leiding van dirigent Yvonne Peters. De vaste begeleiding op orgel wordt verzorgd door Margriet den Hartog. Naast dirigent van De Witt Academy, Toonkunst Dordrecht en de Remonstrantse Cantorij is Yvonne Peters dwarsfluitist, docent en reparateur van houten blaasinstrumenten. Margriet den Hartog studeerde orgel, klavecimbel en basso continuo en heeft een lange staat van dienst in binnen- en buitenland.

Jaarlijks geeft De Witt Academy twee concerten, een in het najaar en een in het voorjaar. Het voorjaarsconcert is traditiegetrouw een Passieconcert op Stille Zaterdag in de Remonstrantse Kerk in Dordrecht. In november geeft De Witt Academy het najaarsconcert getiteld Nordlig Himmel. Het programma bestaat uit Scandinavische muziek. Het is muziek van zes componisten waaronder Pärt (Estland) en Nystedt (Noorwegen). Bij alle componisten in het programma hoort u een ‘hemelse’ klankidioom rijk aan lange tonen en lijnen met dissonanten. Dit is vooral te horen in het stuk Stars van Esenvalds waar op fantastische wijze de sterrenhemel wordt bezongen met begeleiding van gestemde glazen.

Kaartverkoop vóór het concert in de kerk. Toegangsprijs is € 15,00 (contant gepast betalen; pinbetaling is mogelijk en heeft de voorkeur). Toegang tot 12 jaar is gratis.
Meer informatie via www.dewittacademy.com