Cor de Jong

jun 16 2024

Orgelconcert Cor de Jong

Op 16 juni 2024 wordt het Van Gruisen-Van Oeckelen orgel bespeeld door Cor de Jong.
Het programma opent met een drietal werken van Italiaanse en Spaanse componisten, gebaseerd op Franse chansons.Vervolgens klinkt het Ricercar SwWV 280 van Sweelinck, gevolgd door muziek van Scheidt.
Na twee grote koraalbewerkingen van Praetorius en Buxtehude eindigt het programma deze middag met Toccata, Adagio en fuga BWV 564 van Bach.
Toelichting bij het programma van 16 juni

Cor de Jong studeerde aan het Sweelinck Conservatorium Amsterdam en het Koninklijk Vlaamsch Muziekconservatorium te Antwerpen bij o.a. Albert de Klerk, Klaas Bolt, Jan Boeke en Jos van Immerseel.
Momenteel is hij (weer) cantor-organist van de Oude Kerk in Soest en maakt hij deel uit van de groep organisten die het orgelspel verzorgt bij oraties en afscheidscolleges in het Academiegebouw van de Leidse Universiteit. Website: https://cordejong-organist.nl

Kaartverkoop vóór het concert in de kerk.
Toegangsprijs is € 12,50 (contant gepast betalen of pinbetaling).
Toegang voor kinderen tot 12 jaar is gratis.